reklama

Starý peň a mladé hubky

Jesenná hubačka nie je len o hríboch. K plným košom chutných húb a hríbov patria aj pekné zážitky v jesennej prírode a podľa predpovedi počasia sa hubárska sezóna ešte neskončila. Po bedľách, suchohríboch, podpňovkách sa objavujú

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Hubársky týždeň (42. a 43.) sme začali v nedeľu prekvapivým a pekným nálezom podpňoviek, ľudovo nazývaných michalky, václavky, a jedným masliačikom, v našich horách nad Machulincami.

Obrázok blogu
(zdroj: PO)
Obrázok blogu
(zdroj: PO)

Večer sme sa dozvedeli, že už týždeň rastú podpňovky v parčíku na Žitavskej ulici. Nebol o ne záujem. Kedysi sa zbierali a cenili. V pondelok ráno som ich odfotil a popoludní tam už neboli. Niekto si na nich pochutil, tak ako my, na tých nedeľných.

Obrázok blogu
(zdroj: PO)
Obrázok blogu
(zdroj: PO)
Obrázok blogu
(zdroj: PO)

Mnohí hubári si pamätajú na masívny výskyt podpňoviek v záhradách i dvoroch v jeseni 2012 (http://www.zitava.sk/rastlinstvo/podpnovky-v-zahrade#start)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V utorok prestávalo pršať a tak sme sa vybrali na odporúčané nálezisko pod hradom Hrušov pri Topoľčiankach. Výsledok bol nad očakávanie. Taký výskyt suchohríbov (riečičiek) som ešte nezažil.

Obrázok blogu
(zdroj: PO)

Tie čierne, „nevzhľadné“ huby 

Obrázok blogu
(zdroj: PO)
Obrázok blogu
(zdroj: PO)
Obrázok blogu
(zdroj: PO)

som prvý raz videl v košíkoch mladíkov v našich horách pred dvomi rokmi a čudoval som sa, že vraj "sú jedlé". Znalý hubár ma o tom utvrdil a aj vo svojom atlase húb som ju našiel, ceruzou podčiarknutú ako veľmi chutnú hubu. A tak sme sa v stredu vrátili a pozbierali sme ich. Skutočne sú veľmi chutné a sú nezameniteľné. Podobné sa u nás nevyskytujú.

„Vždy pripravený“, s foťákom na krku, som natrafil aj na takýto starý peň, ktorý ma zaujal a svojou krásou a obsahom aj očaril.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: PO)
Obrázok blogu
(zdroj: PO)
Obrázok blogu
(zdroj: PO)
Obrázok blogu
(zdroj: PO)
Obrázok blogu
(zdroj: PO)
Obrázok blogu
(zdroj: PO)
Obrázok blogu
(zdroj: PO)
Obrázok blogu
(zdroj: PO)
Obrázok blogu
(zdroj: PO)
Pavel Ondrejmiška

Pavel Ondrejmiška

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Čo ma zaujalo a mohlo by aj Vás Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu